fbpx
Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Știi, probabil, că ”salariul” nu mai este cuvântul la modă pe piață în prezent, fiind înlocuit de conceptul de ”pachet salarial”, mult mai strălucitor în ochii unui potențial angajat, pentru că poate cuprinde o mulțime de beneficii utile, sănătoase sau pur și simplu distractive. Pachetul salarial are efecte în formarea brandului de angajator pentru că spune multe despre cultura organizațională a companiei și îi arată candidatului cât de mult valorizează compania angajații ca indivizi.

Este necesar să investești în realizarea unui pachet salarial atractiv, original, care să reflecte cât mai bine modul în care angajații muncesc, păstrează echilibrul între muncă și viața privată și au grijă de propria sănătate.

Companiile mari apelează pentru acest lucru la ajutorul unor profesioniști în domeniu, fiind dispuse să plătească prețuri destul de mari pentru aceste servicii, pentru că realizează diferența pe care o fac atât în atragerea de noi angajați, cât și în retenția celor existenți.

Dacă nu ai bugetul necesar pentru contractarea unor profesioniști, vestea bună este că le poți oferi angajaților unele beneficii și cu costuri mici. Cel mai important lucru este ca beneficiile să fie adaptate la cultura organizațională și să fie oferite în urma unei discuții cu angajații, astfel încât aceștia să se simtă implicați în întreg procesul, să aprecieze rezultatele și să se bucure de ele.

Nu vom discuta în acest articol despre beneficiile clasice, precum tichetele de masă, abonamentele la clinici private, asigurările de viață sau de accidente și îmbolnăviri, pentru că acestea sunt domenii în care nu prea ai cum să găsești alternative mai ieftine. Cel mai bine ar fi să le oferi pur și simplu, pentru că au devenit o parte de nelipsit dintr-un pachet salarial decent.

Pe lângă acestea, iată câteva idei eficiente, cu costuri minime, pe care le poți pune în aplicare:

1. Oferă-le apă

Foarte multe companii ignoră importanța asigurării apei pentru angajați. Apa este esențială pentru corp și minte, prin urmare nu ar trebui să fie un bun greu de accesat. Să cari sticla de 2 litri de apă în fiecare dimineață la birou este destul de enervant, ca să nu mai vorbim de momentele în care realizezi că ai rămas fără apă și ți-e foarte sete. 

Soluții sunt multe: investește în câteva căni de filtrare a apei de la robinet, fă un contract cu o firmă de distribuție a aparatelor de apă cu bidoane mari, cumpără bidoane sau baxuri de apă…orice variantă este potrivită. 

2. Investește în plante

Plantele fac minuni pentru sănătatea noastră mentală, dar și pentru plămâni. Investește în plante mari producătoare de oxigen și vei vedea cum se va schimba instantaneu atât peisajul, cât și starea de spirit a angajaților.

3. Încurajează-i să facă sport

Mișcarea trebuie să fie o normalitate în orice spațiu de lucru. Este extrem de important ca angajații să ia pauze în care să se miște, pentru a-și oxigena creierul, pentru a-și limpezi mintea și pentru a-și îndrepta postura. 

Cheamă-ți colegii la sport! Orice fel de sport! Chiar și o întrecere între scaunele de birou pe holuri este binevenită! Poți cumpăra trotinete cu care colegii să meargă dintr-o parte în alta a clădirii/a curții. Sau poți cumpăra mingi medicinale pe care să le plasezi strategic prin diverse colțuri ale birourilor. Costă foarte puțin (19,99 lei/buc). Dau un aer jucăuș încăperii, fiind colorate, și pot fi folosite pe post de scaun, cu efecte foarte bune în îndreptarea coloanei. De asemenea, niște benzi elastice și niște greutăți sunt foarte potrivite pentru că nu ocupă mult spațiu și poți exersa cu ele în timp ce vorbești la telefon sau participi la o ședință de brainstorming cu colegii.

Îi poți încuraja să folosească scările, lipind autocolante cu citate motivaționale pe interiorul fiecărei trepte, făcând un concurs sau instalând un clopot la capătul scărilor la auzul căruia colegii să aplaude.

Dacă ai colegi pasionați de tehnologie, e posibil să merite să investești în niște pedometre și să pornești o competiție pentru cei mai mulți pași făcuți într-o săptămână cu premii mai substanțiale sau pur și simplu haioase. Sau și mai bine, convinge-i să participați cu toții la o cursă virtuală de alergare! O să le placă foarte tare combinația dintre tehnologie/realitate virtuală și sport în aer liber.

Suplimentar, poți implementa un program de kinetogym la birou, cu sprijinul unui specialist care să le vorbească angajaților despre menținerea unei poziții corecte de lucru, cu ajutorul unor filmulețe educative și/sau a unor pliante și afișe care să le reamintească acestora ce au învățat.

Ce poți face dacă nu-ți permiți abonamente la săli de sport

De asemenea, chiar dacă nu îți permiți să le oferi abonamente la săli de sport, îți recomandăm să contactezi săli de sport și să încerci o negociere în baza numărului de angajați, prin care aceștia își plătesc abonamentele din bani proprii, însă beneficiază de o reducere. Cele mai multe săli vor accepta o astfel de propunere, pentru că astfel, le faci promovare gratuită în interiorul firmei și convingi angajații să le devină clienți. 

Poți alege o sală de sport din apropierea locului de muncă sau poți negocia cu cei de la 7card care le oferă acces angajaților tăi și familiilor lor la peste 650 de centre din țară. Suma nu e deloc mare pentru ei, pe tine nu te costă nimic, iar angajații îți vor fi recunoscători, deoarece nu pot beneficia ca persoane fizice de abonamentele 7card dacă angajatorul lor nu are contract cu această firmă. 

4. Încurajează-i să citească

Înființează o bibliotecă comună unde fiecare să contribuie cu propriile cărți de care să se bucure cu toții. Organizează un eveniment în care angajații să facă schimburi de cărți. Sau, dacă preferi ceva cu un raport calitate-preț numai bun, apelează la serviciile celor de la Bookster, biblioteca mobilă care le acordă angajaților acces la cele mai noi cărți din toate domeniile imaginabile. Investiția în acest beneficiu are efecte atât asupra angajaților, cât și asupra familiilor acestora, pentru că mulți împrumută cărți pentru copii sau partenerii lor de viață.

5. Oferă-le program flexibil

Angajații tăi sunt supuși unui stres zilnic dat de faptul că trebuie să suporte traficul, trebuie să rezolve probleme la doctor, la bancă, la service, la taxe și impozite, la primărie, la asociația de proprietari, trebuie să meargă la ședința cu părinții, trebuie să fugă până la școală pentru a-i duce copilului proiectul uitat acasă, trebuie să aibă grijă de un membru vârstnic și bolnav al familiei etc.

Își doresc, în același timp, să facă o treabă bună la muncă și este frustrant când toate rezultatele sunt umbrite de reproșuri pentru faptul că au întârziat de 5 ori luna trecută și au cerut de 3 ori să plece mai devreme.

Flexibilitatea programului de lucru este soluția la toate aceste probleme. Deodată, toată îngrijorarea unui angajat legată de faptul că întârzie 15 minute dispare, știind că pur și simplu va sta cu 15 minute mai mult. Sau va veni mâine cu 15 minute mai devreme.

Nu trebuie să ne crezi pe cuvânt. Experimentează întâi cu un grad minim de flexibilitate. Adaptează-l la propriul tip de activitate și stil de management. O să vezi că, în scurt timp, nici tu nici angajații tăi nu vă veți putea închipui munca fără acest beneficiu. Ba mai mult, e posibil să extinzi beneficiul inclusiv prin a include opțiunea lucrului de acasă.

6. Ajută-i să mănânce sănătos

E important să te preocupi de ce mănâncă angajații tăi, pentru că altfel, unii dintre ei se vor lua cu munca și se vor mulțumi cu un pachet de biscuiți și unul de chipsuri pe zi, alții vor comanda zilnic hamburgeri, pizza și shaorma și foarte puțini vor menține un meniu echilibrat. În plus, faimosul slogan comercial ”Nu ești tu când ți-e foame” se aplică foarte bine și la muncă! Nu îți dorești să faci o ședință cu oameni flămânzi, pentru că s-ar putea să săriți unii la gâturile altora fără să știți ce v-a apucat.

Prin urmare, caută niște soluții care să se potrivească situației voastre.

Variantele gratuite pentru tine sunt fie să faci un contract cu o firmă de catering care să aducă mâncare gătită la cerere pe care oamenii să și-o plătească singuri, fie să negociezi cu unul sau mai multe restaurante/cantine din apropiere pentru a obține o reducere pentru angajații tăi în cazul în care aleg să mănânce acolo.

Variantele mai costisitoare sunt să plătească organizația masa adusă prin catering sau să construiți propria cantină (e scump, dar uneori merită efortul dacă ai foarte mulți angajați). În plus, vor avea senzația că lucrează la google. 🙂 

Pentru mai multe detalii, citește articolul nostru despre cum să îți convingi colegii să mănânce mai sănătos.

7. Oferă-le reduceri de vacanță

Similar cu strategia sălilor de sport și a restaurantelor, te poți folosi de numărul de angajați pentru a negocia tarife preferențiale pentru aceștia la cazare în anumite hoteluri. Astfel, ei vor fi încântați că au parte de o vacanță mai puțin costisitoare, iar pe tine nu te va costa absolut nimic.

8. Prețuri speciale pentru autovehicule

Nu mai are rost să explicăm, că deja ai înțeles ideea. Cel mai mare avantaj al tău constă în numărul angajaților în numele cărora negociezi. Poți folosi acest avantaj în orice negociere și s-ar putea să fii surprins ce beneficii interesante poți obține fără să cheltuiești niciun ban.

9. Ajută-i să-și dezvolte diverse abilități

Atelierele de dezvoltare personală au devenit foarte la modă în ultimii ani, fie că vorbim despre hobby-uri, cooking, parenting sau psihologie. Desigur, există firme specializate pe piață care oferă astfel de ateliere, însă puțini oameni își imaginează că dețin toate resursele necesare pentru a organiza astfel de ateliere aproape gratuit. 

Tot ce trebuie să faci este să îți întrebi angajații ce preocupări au în timpul liber. Vei descoperi, cu surprindere, că un coleg are un blog cu rețete și postează filmulețe în care gătește pe internet, altul este practicant profesionist de yoga, altul este psiholog atestat etc. Dintre aceștia, este imposibil să nu găsești câțiva dispuși să susțină câte un atelier pentru proprii colegi, ocazie cu care vor ieși din rutină și vor dobândi aprecierea acestora. Cheltuiala ta constă în cumpărarea recuzitei necesare susținerii unui atelier. De multe ori, asta nu costă prea mult.

10. Oferă-le un spațiu de detensionare

Fie că vorbim despre o cameră de relaxare, o cameră de gaming, o cameră de biliard, ping-pong, darts…orice îi pasionează, poți amenaja o astfel de încăpere fără o investiție prea mare. Ba chiar, simplul fapt că ești deschis la această posibilitate și că îți implici colegii în alegerea tematicii și a alcătuirii camerei îi va determina în unele cazuri să contribuie cu obiecte proprii sau cu bani pentru a se bucura cu toții de un astfel de spațiu. În plus, acest spațiu va deveni sufletul companiei, locul unde veți sărbători zile de naștere, locul unde veți povesti lunea la cafea despre weekendul care a trecut, locul unde veți face ședințe informale și locul unde se vor lega prietenii. Investiția merită atât banii, cât și efortul. 

Sperăm că lista noastră te-a inspirat și te-a convins că nu e nevoie să cheltuiești foarte mulți bani pentru a crea un pachet de beneficii pentru angajații tăi demn de marile corporații. Dacă ai experimentat și alte idei gratuite sau cu bani puțini și au avut succes, povestește-ne despre ele în comentarii, pentru a ne inspira. Îți urăm mult succes și abia așteptăm să ne spui ce ai realizat!

Alte articole recomandate pentru tine

Show CommentsClose Comments

Lasă-ne un comentariu