fbpx
Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Uraaa! În sfârșit concediu! De când îl așteptai? Și totuși, parcă nu e cum îți imaginai. Ești tot cu gândul la proiectul la care lucrai la birou. Ții legătura cu colegii constant. Nu te poți abține de la a-ți verifica e-mailul. În plus, te trezești prea devreme, deși cu o săptămână înainte visai cu ochii deschiși la zilele în care să nu sune alarma telefonului. Ți-ai propus să te odihnești, dar știai că există 7 tipuri de odihnă pe care ar fi bine să le ”bifezi” pentru a te considera cu adevărat relaxat?

Pentru a-ți veni în ajutor, am făcut un research și am compilat cele mai utile activități prin care să te deconectezi și să te relaxezi în concediu. Încearcă-le pe cele care ți se potrivesc și asigură-te că vei reveni la serviciu cu bateriile reîncărcate.

Acest articol se bazează pe un articol publicat de Saundra Dalton-Smith MD pe site-ul TED. Se numește ”The 7 types of rest that every person needs” și îl poți citi accesând linkul.  Voi porni, așadar, de la cele 7 tipuri de odihnă descrise de dna Dalton-Smith și îți voi oferi idei concrete de activități pe care le poți încerca pentru a-ți odihni atât mintea, cât și corpul. Să începem, deci:

1. Odihna fizică

Odihna fizică se referă atât la cea pasivă, cât și la cea activă. Desigur, poți să tragi un pui de somn la orice oră din zi. De asemenea poți încerca diverse activități prin care să te odihnești activ. Spre exemplu, o sesiune de yoga, stretching sau o ședință de masaj prin care să-ți îmbunătățești circulația și flexibilitatea.

Poți încerca să urmărești Headspace Guide to Medidation, un serial cu 6 episoade disponibil pe Netflix. Producătorii îți explică într-un mod cât se poate de simplu diverse tipuri de meditație și te ajută să le încerci pe toate. De asemenea, găsești pe youtube o mulțime de ședințe de meditați. Sunt concepute pentru diverse niveluri de dificultate numai bune pentru nevoile tale.

Tot pe youtube găsești o mulțime de videoclipuri care te vor învăța să faci yoga. Preferata noastră este Adriene. Ea a conceput un program prin care te introduce treptat în lumea acestui sport relaxant, cu câte 20 de minute pe zi. Îți recomand să încerci.

Dacă nu vrei să mergi la un salon profesionist de masaj, poți face un pact cu partenerul de viață, sora, fratele, mama, tata sau colega de apartament și învățați să vă faceți reciproc masaj. S-ar putea să fie cea mai win-win negociere la care ai participat vreodată! Găsiți nenumărate turoriale pe internet, dar preferatele noastre sunt acesta și acesta.

2. Odihna mentală

Odihna mentală este, probabil, cel mai greu de obținut dintre toate cele 7 tipuri de odihnă. Dacă ai citit cartea sau văzut filmul ”Eat, Pray, Love” îți amintești scenele în care personajul principal încerca să mediteze și să scape de ”Monkey Mind”. Iată mai jos o scurtă scenă, să înțelegi sau să-ți amintești despre ce vorbim:

Secretul este să faci tipuri de activități care să-ți țină mintea ocupată exact atât cât trebuie încât să nu te poți gândi la nimic altceva, dar nici să nu ți-o obosească prea tare. Spre exemplu, toamna trecută am descoperit că ador să adun nuci. Imaginează-ți cum privirea îți umblă printre frunze, în timp ce creierul încearcă să deosebească nucile de frunze. Cu talpa unui picior pipăi pământul din fața ta, încercând să simți forma nucilor bine ascunse. Găsești una, o rotești cu piciorul pentru a o curăța de coajă, apoi te apleci să o ridici de jos. Fă asta jumătate de oră și o să ai parte de cel mai eficient exercițiu de meditație. Desigur, poți culege orice fructe sau legume. Dar nucile….nucile îți vor oferi cea mai completă experiență senzorială. Nu mă crede pe cuvânt, ci încearcă asta la toamnă!

În aceeași categorie de activități ”meditative” intră vopsitul unui gard, zugrăvitul, culesul florilor, finalizarea unui puzzle, cusutul de goblenuri, tricotatul, croșetatul…cred că ai prins ideea.

3. Odihna senzorială

Cu alte cuvinte: închide telefonul, televizorul, laptopul și, în general, orice sursă puternică de lumină sau zgomot. Evită conversațiile cu mai mulți oameni în același timp, mersul la mall sau în piețe aglomerate. Încearcă să îți oferi cât mai multe momente de liniște. Plimbările în natură sunt cele mai bune pentru a atinge acest obiectiv, dar în același timp poți sta la plajă, poți citi o carte în grădină sau pur și simplu te poți uita pe fereastră. Te vei relaxa fără să-ți dai seama și vei fi bifat rapid încă unul dintre cele 7 tipuri de odihnă.

4. Odihna creativă

Odihna creativă are darul de a-ți da idei noi. Secretul este să te expui unor situații creative. Ai trăit vreodată experiența timpului petrecut într-o bibliotecă sau librarie? Îți amintești cum brusc, îți vine să citești atunci și acolo toate cărțile din lume? Același principiu se aplică și creativității. Stai printre oameni care pictează și îți va veni pofta de pictură.

Poți merge la un curs de recondiționare de mobilier. Spre exemplu, proprietarii Miloș Family oferă în fiecare sâmbătă un astfel de workshop în Arad.

Poți participa la un atelier de gătit. Teodora Czentye oferă un astfel de curs foarte apreciat.

Fundația Calea Victoriei îți oferă, de asemenea, o listă extinsă de cursuri care să-ți extindă creativitatea. Spre exemplu, cursuri de Creative Writing, ateliere de fotografie, modă și frumusețe, muzică și dans etc.

Și Dales Go oferă o mulțime de cursuri care îți vor pune creativitatea la încercare, precum cursuri de make-up, cursuri de design vestimentar sau cursuri de stilism.

5. Odihna emoțională

Odihna emoțională presupune să te înconjori de persoane în compania cărora te poți comporta în mod autentic. Poți să-ți exprimi sentimentele și nu trebuie să te străduiești să le faci pe plac. Poate e momentul să-ți suni prietenul acela bun din facultate cu care nu te-ai mai văzut de multă vreme și să stabiliți o întâlnire. Sau poate e cazul să le faci o vizită părinților. Sigur ai în minte persoana sau persoanele potrivite alături de care să petreci timp simțindu-te în largul tău.

6. Odihna socială

Înconjoară-te de oameni pozitivi, care te sprijină. Ești în vacanță, deci chiar nu e cazul să îți petreci timpul ascultând văicărelile prietenei aceleia toxice care simte nevoia mereu să vorbească doar despre ea și să se plângă de orice. Alege cu grijă oamenii cu care îți petreci timpul în viață în general, dar mai ales în concediu. Până la urmă, sunt ore din viața ta pe care nu ți le dă nimeni înapoi, iar timpul tău e cel mai valoros cadou pe care i-l poți face cuiva. Decât să i-l oferi persoanei nepotrivite, mai bine îți dăruiești unul dintre cele 7 tipuri de odihnă care îți vor garanta reîncărcarea bateriilor.

7. Odihna spirituală

Odihna spirituală îți oferă posibilitatea de a te conecta dincolo de dimensiunea fizică și de cea mentală. Îți oferă un profund sentiment de apartenență, iubire, acceptare și scop. Pentru a atinge acest obiectiv, găsește-ți o activitate cu o însemnătate ridicată. Fă voluntariat, fă fapte bune și pleacă într-o descoperire spirituală. S-ar putea să te întorci un nou om!

Bonus

Și pentru că e vacanță, cel mai bun context în care să experimentezi toate cele 7 tipuri de odihnă este într-o călătorie. Dacă îți dorești o călătorie prin România în care să vizitezi locuri inedite, mai puțin cunoscute de turiști, și să cunoști oameni frumoși care au dezvoltat mici afaceri prin întreaga țară, intră pe Harta Wellbeingului în România și găsește surse de inspirație pentru o viitoare excursie. Harta, un produs marca Happy Team Project, e integrată în Google Maps și te ajută să găsești cel mai scurt drum până la obiectivele alese de tine. De asemenea, îți oferă detalii despre fiecare locație, precum și câte un link relevant din care să-ți extragi informații relevante, precum date de contact, ore de vizitare și altele. Povestește-ne apoi cum a fost călătoria ta și dă-ne idei noi de locuri pe care să le introducem în hartă scriindu-ne la adresa contact@happyteamproject.ro.

Alte articole recomandate pentru tine

Show CommentsClose Comments

Lasă-ne un comentariu