fbpx
Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Cât de ridicat crezi că e nivelul de engagement al angajaților din compania ta? Cât de des comunică managerii voștri cu angajații lor? Cu cât ai nota abilitatea voastră actuală de a colabora unii cu ceilalți? Crezi că stați bine în statistici? Hai să vedem.

Experții de la HRD Summit Europe, în colaborare cu StreamGo, au realizat recent un chestionar de engagement definitoriu pentru anul 2020. Subiectul li s-a părut important, deoarece, potrivit directorului evenimentului, Alex Moriarty, ”angajații care sunt fericiți, motivați și cu un nivel ridicat de engagement contribuie la îmbunătățirea culturii organizaționale, sunt mai productivi și mai inovatori în munca pe care o fac.”

Pandemia a mărit nivelul de anxietate al angajaților, lucru care a mărit importanța comunicării empatice în organizații. Așadar, studiul a urmărit să afle cât de des inițiază liderii discuții cu echipele lor, ce tehnologii utilizează și cum evaluează abordarea organizației lor cu privire la subiectul ”engagement”.

Despre studiu

La studiu au participat reprezentanți din toate nivelurile ierarhice ale organizațiilor care participă în mod regulat la această conferință, variind de la companii cu 1-500 de angajați până la companii cu 10.000.

Rezultatele acestuia au fost interpretate cu sprijinul contributorilor:

– Lisa Whited, Chief Transformation Officer în cadrul Advanced Workplace Associates

– Mika Cross, Vice-President of Employer Engagement în cadrul FlexJobs

– Sarah Manson, Chief People Officer în cadrul Foxtons

– Jack Ford, Head of Marketing în cadrul StreamGo

Iată cele mai interesante informații care au reieșit:

Cele mai multe companii (57%) utilizează datele referitoare la nivelul de engagement al angajaților pentru a înțelege sănătatea generală a business-ului. Pe locul al doilea (46%) le folosesc pentru a îmbunătăți colaborarea în echipă. 44% pentru a alinia obiectivele organizației cu valorile angajaților. Pe ultimele locuri se clasează îmbunătățirea productivității (32%), asigurarea unei investiții suficiente în inițiativele de învățare (30%) și identificarea zonelor de activitate în care angajații sunt pe cale să demisioneze (23%).

Eficiența interacțiunii

Atunci când respondenții au fost întrebați cât de eficientă li se pare interacțiunea liderilor cu echipele, aproape 75% dintre aceștia au selectat variantele ”eficientă” și ”foarte eficientă”. Rezultatul este încurajator, deși Jack Ford consideră că unii lideri își supraestimează strategiile. 

El își bazează afirmația pe faptul că un studiu recent al Gallup a raportat cea mai puternică scădere a nivelului de engagement a angajaților din SUA din ultimii 20 de ani. Doar 36% dintre angajații americani au declarat că au un nivel ridicat de engagement. În același timp, în Marea Britanie 17% dintre angajați susțin că se simt anxioși la muncă – o creștere cu 240% față de un an în urmă. 

Frecvența interacțiunii

Atunci când au fost întrebați cât de des interacționează liderii cu angajații remote, 19% au răspuns ”zilnic”. Un număr dublu de respondenți au ales ”săptămânal” și chiar mai mulți de atât au ales ”lunar”. 

Desigur, mulți respondenți au comentat argumentând că prea multă comunicare poate diminua performanțele angajaților. Dar oare dialogul săptămânal este suficient? Jack Ford consideră că, în perioadele de criză și schimbare, comunicarea frecventă este importantă pentru a clarifica întrebările de tipul ”ce? de ce? când? și cum?”. El îi încurajează pe lideri mai degrabă să riște comunicarea excesivă decât să cadă în capcana comunicării insuficiente.

Discuții unu la unu

Atunci când au fost întrebați despre felul în care majoritatea liderilor intră în contact cu membrii echipelor, cele mai populare răspunsuri au fost video call-uri de grup (65%), chestionare (42%) și mesaje (35%).

Parțial, acest lucru se datorează exploziei fenomenului Zoom, dar și altor programe asemănătoare, precum Google Meet. Totuși, acest rezultat sugerează că multe companii nu reușesc să le ofere angajaților interacțiunea umană de care aceștia au nevoie. Mai puțin de jumătate dintre respondenți au declarat că liderii lor poartă discuții unu la unu cu subalternii.

Lisa Whited consideră că, în ziua de azi, conceptul de ”employee experience”, la fel ca cel de ”customer experience”, necesită multă personalizare. Discuțiile unu la unu le permit liderilor să își cunoască mai bine membrii echipelor și să afle despre valorile lor. Astfel de conversații devin liantul care ține echipele conectate și ne permite să ne cunoaștem reciproc la nivel mai uman. 

În ceea ce privește tehnologia, doar o treime dintre respondenți au declarat că liderii utilizează video-uri live pentru a comunica. O scăpare importantă, care ar putea înmulți modalitățile de comunicare și ar putea aduce numeroase avantaje, atât în comunicarea profesională, cât și în cunoașterea personală. 

Pentru ca tehnologia să acționeze în avantajul echipelor și nu împotriva lor, e important ca aplicațiile de chat să fie cât mai la îndemână și ușor de utilizat. Dacă acestea nu sunt prietenoase cu utilizatorul, oamenii pur și simplu nu le vor folosi.

Datele potrivite pentru scopurile potrivite

Așa cum e important să alegem tehnologiile potrivite, e important și să utilizăm eficient puținul timp virtual pe care îl petrecem împreună. 28% dintre organizații au declarat că nu măsoară deloc nivelul de engagement. De asemenea, atunci când oamenii au fost întrebați cum utilizează datele, 2/3 au declarat că îi ajută să înțeleagă businessul în ansamblul său. Doar un respondent a declarat că le utilizează pentru a asigura un leadership empatic, bazat pe compasiune. Ori tocmai de acest tip de leadership este nevoie în noile vremuri pe care le trăim. 

Potrivit lui Sarah Mason, ”Un factor precum COVID-19 pune leadershipul sub lupă. Atunci când ai oamenii la birou și interacționezi cu ei, îi vezi și poți să îți dai seama cum se simt și ce fel de zi au. Dacă nu îi poți vedea, acest barometru e aproape inexistent.”

Lisa Whited adaugă că ”Empatia este necesară pentru că foarte mulți oameni sunt stresați până la punctul în care își ating limitele. Curajul e necesar pentru că liderii trebuie să se arate așa cum nu sunt obișnuiți să o facă: vulnerabili. 

Un adevărat lider remote este acela care are abilități excelente de comunicare, își poate mobiliza echipa în jurul unei viziuni și înțelege că managerierea la distanță necesită abilități pe care nu toți liderii și managerii le au în prezent. Din acest motiv, el/ea trebuie să investească tocmai pentru a le îmbunătăți aceste abilități. 

Atât de multă incertitudine

Revenind la subiectul momentului, atunci când oamenii au fost întrebați care e cea mai mare provocare a lor în momentul acesta, cei mai mulți au menționat clar pandemia și lucrul la distanță. Printre cele mai relevante răspunsuri individuale se numără aspecte precum dificultatea recreării vechilor conexiuni în cadrul echipelor. Un respondent a atras atenția asupra burnout-ului unor angajați, dat de lipsa unui program structurat de muncă. Un altul a menționat posibile resentimente între colegi care au rămas la birou și colegi care au fost ”trimiși să lucreze de acasă”. Anxietatea a fost un element des menționat.

Un respondent a oferit cea mai potrivită concluzie pentru studiu: ”Totul constă în găsirea echilibrului dintre oferirea de asigurări și arătarea unei căi de urmat”.

Alte articole utile pentru tine

Show CommentsClose Comments

Lasă-ne un comentariu