Să pornim cu începutul. În primul rând, ai nevoie de o echipă care să se ocupe de afacerea ta. Ai nevoie de un manager sau de un agent.
În mod normal, taskurile unui astfel de angajat sunt negocierea de prețuri și achiziționare de produse, are responsabilitatea de a aduce mai mult de lucru pentru afacerea ta. În plus, el/ea reprezintă interfața cu clienții tăi sau cu posibili furnizori,etc. Pe scurt, jobul ei este să se asigure că cifrele sunt în creștere.
De obicei, prima alegere este Comandantul (ENTJ). Comandanții sunt analiști extraverți, așa că preocuparea lor principală este să obțină rezultate. Se concentrează pe ceea ce merge într-o afacere și au grijă ca treaba să fie făcută. Se întreabă constant ce noi surse de bani pot atrage și ce noi metode pot folosi pentru ca lucrurile să meargă mai bine. Dacă scopul tău principal este să crești venitul afacerii tale, acest tip de manager te poate ajuta cel mai mult.
Întrebare capcană: cum vei reuși tu să îți manageriezi managerul ENTJ?
Secretul este să simtă constant că sunt încurajați, au nevoie de feedback pozitiv. Se pricep foarte bine să fie independenți, să-și facă treaba singuri și nu au nevoie de discuții despre cum se simt și alte subiecte legate de emoții, însă nu îți dorești să aibă parte brusc de o implozie, simțind că nu primesc niciun răspuns. În special în cazul unui eșec, au nevoie de încurajare, de un lider care să le spună: ești șeful, ești pe poziție, dă-i bătaie mai departe.
Alternative posibile: pentru jobul de manager, în afară de ENTJ, ar fi potrivit de exemplu un Arhitect (INTJ). Sunt destul de similari, exceptând componenta de introversie, specifică Arhitectului. Un alt manager capabil poate fi Protagonistul (ENFJ). Protagonistul are aceleași calități specifice unui ENTJ, însă alege să le aplice într-un mod diferit, adică acordând mult mai multă atenție componentei umane, de empatie.