Să fim serioși! Dacă angajații tăi se tem pentru siguranța familiilor lor, nu se vor putea concentra pentru a da randamentul obișnuit la muncă. Este momentul să acorzi importanță, pe cât posibil, doar obiectivelor prioritare, și să adopți politici menite să le ofere angajaților o stare de confort psihic.
Lasă loc în regulament pentru negocieri directe între aceștia și managerii direcți. În plus, acordă-le managerilor suficientă autoritate încât să decidă în ce condiții de program să își desfășoare activitatea. Program flexibil, telemuncă…orice funcționează, atât timp cât negocierea este acceptată de către ambele părți.
Știm că îți dorești să deții controlul asupra situației. Totuși, dacă setezi nivelul de aprobare a excepțiilor la un nivel prea ridicat, le vei da oamenilor impresia că lucrează într-o companie flexibilă doar la nivel declarativ, nu și practic. Puțini vor îndrăzni să obțină o excepție dacă trebuie să obțină avize de la 3 departamente de legal și o aprobare de la unul dintre directori.
De asemenea, îți dorești ca acest mesaj de relaxare a condițiilor de muncă să ajungă repede și uniform la toți managerii. Instruiește toți reprezentanții de HR prin videoconferință și materiale adecvate. În plus, roagă-i să consilieze direct fiecare manager în parte cu privire la acest îndemn.
Asigură transmiterea uniformă a mesajului și aplicarea similară a politicilor în toate departamentele. În caz contrar, vei avea cu siguranță practici disparate. Te asigurăm că și în condiții de criză există șefi workaholici. Pentru că încearcă să demonstreze importanța departamentului pe care îl coordonează, aceștia vor pune presiune pe echipă în cel mai nepotrivit moment.
Ca manager, e important să înțelegi că trebuie să ai încredere în angajații care susțin că se simt rău sau că prezintă simptome de răceală și să găsești soluții pentru izolarea lor. Altfel, aceștia riscă să infecteze întreg colectivul.