fbpx
Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Așa cum ți-am promis, continuăm seria lecțiilor pe care le putem învăța de la companii recunoscute în ceea ce privește măsurile de protejare a angajaților în vremuri de pandemie. 

Pentru această colecție am făcut o cercetare extinsă de piață. Am colectat declarații ale reprezentanților lor și am verificat informațiile din mai multe surse, alegând publicații de încredere. 

Știm că aceste companii au condiții diferite: au bugete mai mari și loc mai mult pentru schimbări de paradigmă. Dar asta nu înseamnă că nu poți ”fura” acele idei ingenioase care se potrivesc și culturii voastre oranizaționale. Totul pentru a le demonstra angajaților voștri cât de valoroși sunt. 

Deci, hai să continuăm poveștile.

Companii din Silicon Valley

Din ce în ce mai multe mari companii din domeniul tehnologiei au profitat de contextul pandemiei și au decis să își mute sediile din faimoasa zona Silicon Valley. Profitând de standardizarea lucrului de acasă, directorii de companii au decis că nu merită să mai plătească sumele mari de bani pe chirie și utilități în această zonă cunoscută pentru schimbul de idei în domeniu inovației tehnologice. Astfel, Hewlett Packard Enterprise, una dintre poveștile de succes cele mai originale din Silicon Valley, a decis să se mute în Houston, Texas. Palantir Technologies și-a mutat sediul în Denver, Colorado. 8VC s-a mutat în Austin, Texas. Dropbox Studios e în curs de mutare tot în Austin, Texas. 

Evident, această decizie a survenit, în toate cazurile, în urma realizării că angajații respectivelor companii pot munci foarte bine de acasă, la costuri mult mai reduse. Pentru momentele în care angajații trebuie să se întâlnească în persoană și să colaboreze, spre exemplu Dropbox a înființat ”Dropbox Studios” în San Francisco, Seattle, Austin și Dublin.

În ceea ce privește lucrul de acasă, Twitter și Square au decis că își vor lăsa angajații să lucreze din confortul propriului cămin ”pentru totdeauna”. Microsoft a decis că le va acorda angajaților ”mai multă flexibilitate” pentru a lucra de acasă. Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a prezis în mai 2020 că 50% dintre angajați vor lucra remote în următorul deceniu.

Dropbox

Și dacă tot am discutat despre companiile din Silicon Valley în general, e timpul să ne referim și la una dintre ele în particular: Dropbox.

Compania a abordat principiul ”Virtual First Company”. Astfel, munca de la distanță a devenit experiența primordială a tuturor angajaților și normalitatea fiecărei zile de muncă.

Pentru a se pregăti pentru viitor, îți povesteam mai sus despre înființarea unor Dropbox Studios, unde angajații să se poată întâlni în persoană în cazul în care acest lucru este absolut necesar. Aceste studiouri vor fi utilizate exclusiv pentru colaborare și team building. Ele nu vor fi accesibile pentru muncă individuală. Utilizarea lor va varia în funcție de densitatea echipelor, deci compania ia în calcul înființarea unora noi, în funcție de evoluția distribuției geografice și a concentrării angajaților.

De asemenea, angajații vor avea posibilitatea de a se reloca în afara locațiilor în care au în prezent birourile. Vor exista niște limite, însă opțiunile vor fi extrem de variate. Astfel, Dropbox va deveni  companie mult mai echilibrată din punct de vedere al distribuției geografice în timp. Asta le va oferi angajaților mai multe opțiuni legate de unde lucrează și unde locuiesc, dar va sprijini și activitatea de recrutare de HR, lărgind bazinul de candidați. 

De asemenea, compania va adopta conceptul de ”non-linear workdays”. În traducere, vor fi stabilite niște ore fixe de colaborare care să fie comune indiferent de fusul orar. În afara acestor intervale fixe, angajații vor fi încurajați să își organizeze munca după bunul plac. Accentul se va pune pe impact și rezultate, nu pe numărul orelor lucrate.

De asemenea, întreaga experiență a angajaților se va creiona în jurul conceptului ”Virtual First”, începând de la IT până la HR. Dropbox va investi într-un ecosistem holistic de resurse, inclusiv o echipă dedicată care să sprijine angajații și să urmărească progresul, măsurând impactul măsurilor luate asupra productivității, engagementului și a culturii. Procesul presupune adaptări și calibrări constante. Pentru a împărtăși și a obține noi idei, compania a decis să nu țină strategia inhouse. A creat un Virtual First Toolkit, pe care l-a făcut public.

Netflix

Compania are un program puternic de employer branding numit ”WeAreNetflix”. Programul include pagini de social media pe facebook, youtube, linkedin, instagram și twitter, dar și propriul podcast. Podcastul acestora are un foarte mare succes, atingând recent 1 milion de downloadări.

Printre strategiile enumerate de Employer Brand Managerii Amir Moini și Marquise McCoy se numără aceea de ”evitare a subiectului COVID-19”. Aceștia susțin că nu totul trebuie să fie despre COVID-19 și această ”nouă realitate”. Uneori, avem nevoie de o pauză și de puțin entertainment. In fond, aceasta este și întreaga filosofie pe care se bazează Netflix: o evadare din lumea reală. Astfel, și din perspectiva Employer Branding, pentru Netflix este important ca atunci când audiența ajunge pe canalele companiei să ia o pauză de la ce se întâmplă în jur. 

În același timp, cei doi consideră că nu mai este la modă să promovezi ”drepturile și beneficiile” angajaților companiei tale. Mai degrabă trebuie să vorbești despre lucruri care au cu adevărat o însemnătate. Netflix își dorește ca angajații să aleagă această companie din ”motivele potrivite”, nu pentru un salariu sau pentru beneficii. Un astfel de motiv este să te angajezi la Netflix ”pentru a face cea mai bună treabă din viața ta”.

Potrivit Netflix, ”suntem cu toții în aceeași furtună, dar nu în aceeași barcă”. Prin urmare, un conținut legat de amenajarea biroului de acasă nu are cum să rezoneze cu întreg publicul. Atunci când împărtășește conținut, compania încearcă să dea dovadă de empatie față de toate tipurile de public.

Audi

În iulie 2020, compania Audi a aniversat 100 de ani de securitate și sănătate în muncă. Cu un început umil, compania a evoluat extrem de mult în cei 100 de ani, deținând în prezent 3 Centre de Sănătate Ocupațională în două locații principale (unul în Neckarsulm și două în Ingolstadt). Peste 100 de angajați lucrează în aceste departamente de sănătate și securitate în muncă, îngrijindu-se de sănătatea colegilor lor. Chiar și înainte de pandemie, serviciile medicale de prevenție dar și de tratament erau exemplare în cadrul acestei companii. Spre exemplu, în cazul în care orice angajat face un infarct pe o linie de asamblare, personalul specializat îi acordă asistență în maxim 3 minute de la incident. 

Din cauza pandemiei, compania a luat și mai multe măsuri, atât pentru asigurarea sănătății fizice, cât și a celei mintale a angajaților. Dacă despre măsurile de sănătate fizică am mai tot auzit, am ales să vă povestim despre măsurile privind sănătatea mintală. Campania se numește ”Jeder hat Psyche. Why not talk about it?” și a fost inițiată la 1o octombrie 2019, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății Mintale. Proiectul își propune o abordare mai naturală a subiectului și să contribuie la oprirea stigmatizării bolilor mintale. 

Angajații implicați în proiect le oferă colegilor lor informații în cadrul evenimentelor companiei. În plus, organizează propriile evenimente, distribuie fluturași și alte materiale de informare și comunică informații legate de punctele de contact în cazul în care un coleg are nevoie să programeze o consultație. Campania i-a determinat pe angajați să se deschidă și să vorbească despre problemele lor, dar și să le ofere sprijin altor colegi aflați în impas. 

Va urma

Pentru că mai avem multe să îți povestim despre alți angajatori de renume din lume și soluțiile creative pe care aceștia le-au găsit pentru angajații lor în timpul pandemiei, nu ne vom opri aici. Lista continuă, deci stai pe aproape. Cel mai bine, dă-ne un like pe pagina de facebook  sau follow pe pagina de pinterest, să te asiguri că vezi și alte articole. Iar dacă vrei conținut exclusiv și alte informații interesante, abonează-te la newsletter (găsești formularul mai jos).

Dacă ți-a plăcut acest articol și vrei să înveți mai multe, îți recomandăm și resursele următoare:

Show CommentsClose Comments

Lasă-ne un comentariu